RSS

Tveksamt jubileum

14 Sep

Idag är det exakt 10 år sedan jag packade ihop och gick hem för en lång tid. Sedan dess har livet varit mer eller mindre en lång uppförsbacke och jag har fått fajtas en hel del för att komma tillbaka på banan och att hålla mig flytande. Jag tycker nog att jag har lyckats hyfsat bra. Uppförsbacken finns kvar men jag tycker att den börjar plana ut, sakta men säkert. Denna resa har gett mig många erfarenheter och insikter och jag har fått lära mig att hur hopplöst det än har verkat att aldrig ge upp, utan att slåss för det liv man vill ha och det är väl därför jag också har överlevt. Så precis som den 11 maj 2012 består också den 14 september 2005 av traumatiska minnen och upplevelser som jag aldrig kommer att glömma. Normalt sett borde dessa två datum jag har nämn snabbt sjunka ner i glömskans dy men det kommer det tyvärr aldrig att göra. Shit floats! Istället får det vara en påminnelse för mig och kanske för andra att se, lyssna och känna vad som är på gång.

Nu har jag uppmärksammat detta tveksamma 10 års jubileum och fortsätter istället med att sätta strålkastarljuset på mitt stora mål nästa år – Ironman Kalmar. Den skall få bli min kompensation för dessa 10 år. Badwater då? Lugn! Badwater är inte borta från min horisont. Jag vill bara avsluta min Ironmanresa, sedan….    En sak i taget!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 september, 2015 i Hälsa

 

Kommentera

 
