RSS

Ny diagnos

14 Sep

Så var det dags att bättra på mitt lilla sjukdoms-CV. Jag har begåvats med en ny diagnos – Karpaltunnelsyndrom. Jag har haft ganska stora problem med domningar i mina händer. Ett par gånger när jag har cyklat som har de varit så bortdomnade att jag med stor svårighet kan växla upp och ner på cykeln. Domningarna kommer även när jag sover och är såpass att jag vaknar av dessa. Min läkare misstänker att det rör sig om Karpaltunnelsyndrom och har skrivit en remiss för mig (hon är guld) för nervledningshastighetsbestämning (det heter faktiskt så) på Sahlgrenska. Ett nytt ställe att besöka i mina upptäcktsresor i Västra Götalandsregionen. Så min första åtgärd blir att skaffa handledsskydd – det kanske räcker?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 september, 2015 i Hälsa

 

Kommentera

 
