RSS

Göteborgsvarvet 2016

07 Sep

Idag gjorde jag helt plötsligt insikten om att jag borde nog anmäla mig till Göteborgsvarvet. Normalt sett är jag numera ingen hängivens varvslöpare eftersom jag ogillar trängsel. Men eftersom jag mycket starkt överväger att köra Ironman 70.3 i Jönköping den 10 juli (1900 m simning, 90 km cykling och 21,1 km löpning) skulle ju faktiskt Göteborgsvarvet ligga ganska bra till för en genomkörare och sedan bygga den med en eventuell mara (inte Stockholm). Så därför kommer jag nog att slå till men under förutsättning att jobbet har kvar sin aktivitet där även 2016, annars får det nog vara. Så det är väl bara att peta in Göteborgsvarvet i sin race-plan som börjar ta form nu. Blir det inget så kan jag ju allt dra ett par transportlöpningar till jobbet – det är drygt 22 km.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 september, 2015 i Tävling

 

Kommentera

 
