RSS

Mer cykelvelande

03 Sep

Igår kväll så bytte jag slang på Nishikin och kunde konstatera att det inte fanns fälgband på hjulet när jag hade ur slangen. Hur som helst, i med en ny slang. Pumpade upp däcket och lät den stå. Med jämna mellanrum under kvällen kollade jag av däcket och det höll tryck. Kanon! Men i morse när jag kände på däcket så var det paff igen. Grrr. Är det något jag avskyr så är det när mina cirklar rubbas på morgonen. Jag kunde ändå behärska mig. Det var bara att ställa ut Nishikin i uterummet och plocka in Focusen istället. Flytta över pump och verktyg till Focusen. Trösten var ju i alla fall att jag fick cykla på mina Fulcrumhjul och det var klart behändigare att klyva motvind med denna cykel än med pendelcykeln. När jag skulle trampa upp för Lindholmenmotet åkte jag på ett kedjehopp men det var snabbat kirrat. Så jag kom fram till jobbet även denna dag, trots en del strul. Hoppas nu att jag kan få en problemfri hemväg.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 september, 2015 i Prylar, Träning

 

Kommentera

 
