RSS

Utelåst

02 Sep

Bra sätt att fira sin bröllopsdag på, att vara utelåst. När jag klädde om igår för hemcykling och gick igenom min lilla väska för mindre prylar kunde jag ganska uppgivet konstatera att min hemnycklar inte fanns där. De låg kvar på hallbyrån. Begåvat! Så hemfärden igår gick ganska långsamt av den anledningen. Naturligtvis var det en sådan dag då Carina jobbade sent och av den anledningen behövde jag inte stressa hem vilket jag inte heller gjorde. Jag hade dessutom en kännbar motvind att tampas med också. Så det hela utmynnade i lite slörull hem. Jag låg väl i snitt i 20 km/h. Hemfärden gick utan problem förutom en jävla döskalle på Lars Kaggsgatan som vinglade runt på cykeln och snackade i telefon. Han höll på att vingla in i mig också och fick sig en åthutning. Undrar vad som rör sig i en sådan hjärna om det finns någon aktivitet över huvud taget. Väl hemma var det bara att vänta in frugan och jag tittade lite på SVT Play på mobilen medan jag väntade och en häpen Carina kom ut hissen och hittade mig sittandes utanför dörren. Men kvällen gick som planerat. Varmrökt lax, champagne och lite mysljus där vi bara satt och njöt av tillvaron och av stunden. Fan vad vi har det bra tillsammans.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 september, 2015 i Hemma

 

Kommentera

 
