RSS

Punktering

02 Sep

Ja, det var väl då själve fan också! Det strular med cykleriet. När jag var på väg hem idag så tyckte jag det kändes lite tungt och bakdäcket kändes som en segklump. Kenneth cyklade bredkollade och konstaterade att jag hade punka. Bara att stanna. Detta skedde efter det jag hade passerat Lemmingsvallen på väg mot von Utfallsgatan, bredvid sopförbränningsstationen. Fram med en pump och pumpa men inget hände. Bara att byta slang då. Men jag kunde inte få bort hjulen, de satt inte med snabbkopplingar och verktygssatsen jag hade med mig för att skruva loss hjulmuttrarna var fel. Jag hade förväxlat Nishikin och fokusen och där stod jag och kunde inte plocka av hjulet. Det var bara att packa ihop och börja gå. Under tiden ringde jag Carina och berättade vad som hänt och Hon kom farande med bilen och vi kunde komma hem ganska så geschwint. Precis när vi lassat in cykeln och satt oss i bilen för att köra iväg, kom en regnskur. Vilken timing.

Väl hemma satta jag sedan ute i trapphuset och bytte slang samt kollade däcket. Då passade jag även på att klämma dit några andra hjulaxlar med snabbkoppling, så att jag inte blir så jäkla verktygsberoende nästa gång. Så nu är ordningen återställd. Rätt grejer i verktygsväskan och imorgon gör jag ett nytt försök med pendelcyklandet. Lite envis måste man vara. Detta var faktiskt den absolut första gången under de två år jag har pendelcyklat som jag åkt på en punka. Nå’n gång skall väl vara den första.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 september, 2015 i Prylar, Träning

 

Kommentera

 
