RSS

Allt hemma

29 Aug

Det blev en promenix ner till Sävedalens Cykel för att hämta hem min Focuscykel som jag har haft på service där. Köper man en cykel hos dom får man 5 års fri service. Mackan som är förste mekaniker där såg att däcken jag hade var skeva och satt lite konstigt på hjulen. Han bytte ut de skeva Schwalbedäcken mot ett par grymma Continental Super Sport Plus. Så nu är alla hojar genomgångna och allt är klart för hösten och inför våren. Jag passade på att köpa en kolsyrepump också som funkar både på racer-ventil och bilventil. Jag har haft ett par pumpar förut men har fått kasta dom för de funkade inte av olika skäl och ville nu ha något som funkade en gång för alla.

Enda smolken är att det var inte smärtfritt att gå de 3,2 kilometerna ner till butiken och det kändes lite när jag cyklade hem också. En sak är säker, det är något som inte står rätt till i vänster knä och jag är glad att jag nu står på väntelistan till ortopeden för att få det hela kollat. Enligt vårdgarantin så skall jag komma under luppen senast den 16 november.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 augusti, 2015 i Prylar, Rehab & skador

 

Kommentera

 
