RSS

På skolbänken

26 Aug

Igår fick jag ett mail från antagningsenheten å högskolan som berättade att jag blivit erbjuden en plats på kursen Videoredigering i After Effects på Jönköpings Universitet. Jag stod på reservplats långt bort  åt helsicke och hade givit upp dessa tankar, därför blev jag lite paff när jag läste mailet igår. Givetvis tackade jag ja till detta men jag får sätta lite sprätt eftersom kursen startade i förra veckan så att jag inte hamnar i bakvattnet. Kursen går på distans och studietakten är 25% så det borde inte vålla allt för stora bekymmer (hoppas jag), även om jag får ett nytt jobb. Skulle det sistnämnda inträffa går naturligtvis det nya jobbet före. Denna kurs ser jag verkligen fram emot för jag har en hel del videomaterial liggandes som behöver redigeras. Nu skall jag preparera dator och programvara samt att brotta mig in på skolans läroplattform och se vad Jönköpings Universitet har för påhitt. För en sak har jag lärt mig att läroplattformarna skiftar från universitet till universitet, det där med standard har de inte fattat.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 augusti, 2015 i Diverse

 

Kommentera

 
