RSS

Mot Kalmar!

19 Aug

Då var det klart! Den 20 augusti 2016 skall jag återigen gå ner för rampen, slänga mig i vattnet i Kalmar hamn för att simma ut i Kalmarsund och framåt kvällen gå över mållinjen som en Ironman. Jepps! Jag har anmält mig till Ironman Kalmar 2016, efter en hel del funderande fram och tillbaka.

Från början hade jag inga som helst planer på deltagande. Men efter en hel del analyserande över vad som gick fel kan jag konstatera att jag gjorde ett stort avgörande misstag ute i sundet. I den yttre delen av banan som låg längst ut i sundet kom vinden från öst och även vågorna. I och med att jag andas på två-takt så vrider jag huvudet åt höger och från höger kom vågorna. Det medförde några kallsupar. Det medförde också att vågorna drev mig in mot land. Det var vid denna insikt att jag simmade utmed linjen på innerbanan som fick mig att övergå till bröstsim när jag simmade snett upp mot den rätta bojen och sedan fortsatte bröstsimma mot vändpunkten. Otroligt klantigt och jag borde insett det när det var minst lika svårt att navigera med bröstsim. Jag accepterade utan knot att jag blev upplockad men ju mer tiden har gått så har detta klantiga misstag under simningen blivit en nagel i ögat på mig, speciellt när jag var så nära att hinna cuten.

Denna nagel i ögat är därför orsaken till att jag till slut gick in och anmälde mig till nästa års Ironman. Jag vet att om jag tagigt mig igenom simningen skulle jag satt hela tävlingen. Så nu blir det rehab i höst och uppbyggnad. Skulle det gå åt pipan nästa år så kommer det absolut inte att gå åt pipan under simningen.

Mot Kalmar och en grym revansch den 20 augusti 2016.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 19 augusti, 2015 i Diverse

 

Kommentera

 
