RSS

Reflektioner

15 Aug

Det har varit med blandade känslor jag var nere och kollade in tävlingen. Även om jag inte deppade över att blivit avplockad (det är skillnad på att bli avplockad och att ha brutit – tycker jag). men när jag såg alla cykla och springa kom det ändå lite reaktioner. Jag kan konstatera att jag var verkligen inte långt ifrån att klara cut-off. Det hade t.ex klarat sig om jag varit fräck och ställt mig två grupper längre fram vid simstarten, då hade jag fått de tre minuterna som fattades. Eller om jag navigerat mer rakt, då hade jag sparat några hundra meters simning. Jag lade bort min simning just i denna ytterdel på banan när jag tvingades att slå av på crawlet. Hade jag hållit fast vid crawlandet hade jag nog varit hemma. Det var med andra ord inte så mycket som skilde mellan framgång och fiasko. Utan att överdirva vågar jag nog påsta att om jag hade klarat simningen hade jag nog också satt hela tävlingen. Även om jag fått slita ont under löpmomentet. Det vågar jag nog med säkerhet påstå. Jag är i alla fall nöjd med två saker. Att jag startade och försökte och att jag aldrig valde att bryta (även om dessa tankar infann sg ett antal gånger), utan jag fortsatte hela vägen till funktionärerna sa stopp. Och lite surt är det att bli avplockad där, för jag klarade faktiskt helvetet där ute i sundet. Men så är det. jag har nya erfarenheter i bagaget.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 augusti, 2015 i Tävling

 

Kommentera

 
