RSS

I-day: -2

13 Aug

Har under förmiddagen varit nere vid Vågbrytarbadet för ytterligare ett simpass. Denna gång var tanken att ta mig ut till den yttre delen av banan som ligger ute i det riktiga Kalmarsund. Det visade sig bli en pärs utan dess like. Det var rejäla vågor och en riktigt grov sjö. Jag tvingades till slut att ge upp crawlen och övergå till bröstsim. Et tag var jag faktiskt ganska rädd där ute men fortsatte ändå. Jag kommer ju inte i mål på att vara rädd. Det blev många kallsupar och en kamp för att genomföra passet. Jag undra ju stillsamt hur detta skall gå på lördag? Idag var vattentemperaturen 20,4 grader.Vinden nordostlig 5 m/s, ca 10 m/s i byarna. Det kommer också att ge en jobbig cykling – naturligtvis. Prognosen för lördag är ostlig vind (något bättre) men ungefär samma styrka som idag, vilket gör att jag har en mycket god bild av vad som väntar och det gör ju inte min nervositet mindre. På lördag måste jag nog plocka fram allt jag har från källaren om jag skall fixa simmomentet. Det var baske inget kul och jag har ändå tränat i grov sjö.

Resten av dagen skall jag vika till att göra i ordning cykeln och ta en kort provtur med den för att se att allt funkar med flaskor och väskor. Pimpa med nummerlappar etc. Allt sådant jidder skall vara klart idag och det enda jag skall göra imorgon är att checka in cykel, sedan totalvila och ett lätt matintag. Fan det här simpasset gjorde mig ännu mer byxis.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 augusti, 2015 i Tävling

 

Kommentera

 
