RSS

Ängslig väntan

13 Aug

Ångesten inför lördagen blir ju inte mindre och definitivt inte efter förmiddagens simpass. Efter lite lunch var jag ute en kort sväng med cykeln – ca en mil – mest för att testa det nya drickastället och flaskorna. Det verkade helt i sin ordning, jag gjorde n en liten justering och sedan vart det hela riktigt bra. Väl tillbaka drog vi åter ner till Expot och där träffade vi åter Kari Martens som nu hade sällskap av idrottslegenden Örjan Sandler. Det blev ett långt besök där och jag fick en riktigt trevlig pratstund om både ditt och datt med denne idrottslegend. Nu på kvällen har jag varit på det obligatoriska preracemötet där det viktigaste gicks igenom inför lördagen. Över 2000 pers i den tennishallen. Nu har jag packat mina transition-påsar och pimpat cykel och hjälm med startnummer. Allt är klart för incheckningen imorgon. Imorgon kommer det bli den stora slappardagen och jag kommer på allvar att gå in i bubblan. Carina kan nog tycka att jag redan gått in i den.

Alltså, det var ju detta med simningen. Den är jag ärligt talat riktigt nervös inför. Om väderprognosen slår in så kommer det att bli en jäkla fight därute i Kalmarsund. temperaturen är helt OK, 20,5 grader. Sedan får jag se hur den ostliga vinden slår ute på Öland.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 augusti, 2015 i Tävling

 

Kommentera

 
