RSS

Späckad dag

12 Aug

I förmiddags var jag ner igen och simmade den sista tusingen på IM-banan och idag gick det bättre att simma, klart mycket bättre. Och det var klart mycket lättare att navigera när bojarna i banan hade lagts ut. Jag kunde även notera att det gjorde väldigt mycket när jag rättade till våtdräkten lite. Det var en mycket nöjd Stefan som gick från simningen denna dag. Dessutom passade Carina på att filma mina strävanden med vår videokamera och det var verkligen intessant att studera de filmerna efteråt.

Efter en lunch så begav vi oss till Ironman Expo. Området öppnade kl 14 och vi kom dit en kvart senare, då var det proppat med folk. Det först jag gjorde var att gå till registreringen. Där fick jag visa upp min triathlonlicens som jag skrivit ut hemma och en waiver där arrangörerna fritog sig från allt ansvar, fast lite mer detaljerat. Allt deltagande sker på egen risk, Ni vet, fast nu var det amerikanare i farten och de hade täck in allt möjligt för att slippa eventuella stämningar. Jag fick även visa ID. Noga var det minsann. För besväret fick jag ut en Ironmanryggsäck, med lite info och diverse nummerlappar och etiketter. Etiketterna skulle sättas på cykel och hjälmen. Dessutom fick jag ut tre stora plastpåsar. En röd för mina löpargrejer, en blå för mina cyklelprylar och en vit för att ha vid målgång. Jag fick också ut en vanlig nummerlapp, en voucher för att hämta ut tidtagningschip då jag checkar in cykeln, badmössa, buff plus lite annat smått och gott.

Naturligtvis shoppade både Carina och jag lite grann. Bland annat köpte jag en ny vattenflaska att sätta på tempostyret påSkuggfaxe, samt ett par extra små väskor att sätta fram till på styret. Mycket bra och löser mitt problem med att få med näring. Vidare blev det ett par solbrillor att ha till vardags (inga dyra) och slutligen köpte jag en t-shirt från Ironman. På ryggen är deras logga tryckt, men i denna logga så finns namnen på alla anmälda inklämda (faktiskt). Jag hittade mitt namn där också. En kul grej, men jag skulle nog bli ännu mer glad om jag kan åka härifrån med en finisher-tröja.

Vänner träffade vi också Carinas och min gode vän, ulratriathleten Kari Martens var där och vi fick en lång och trevlig pratstund. Vi träffade även våra gamla Pulsvänner Ulrika och Niclas Bernhardsson som vi var ute och käkade med och vid restaurangen anslöt ännu en puslvän – Johan Tullare. Vi hade det riktigt trevligt och det kom upp en hel del gamla puls-minnen.

20150812_225858

Ryggen på min Ironman T-shirt. I loggan har namnen på alla anmälda tryckts in. Kul grej.

20150812_160704

Startkit för ironman.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 12 augusti, 2015 i Familj och Vänner, Tävling

 

Kommentera

 
