RSS

En vecka kvar

08 Aug

Idag är det exakt en vecka kvar till Ironman Kalmar. Carina ocj jag kommer att åka ner. Med allra största sannolikhet kommer jag att starta. Hittills har det känts OK. Träning, kondition och uppbyggnad inför detta lopp skall jag villigt erkänna att det är under all kritik. Jag är medveten om vilken tränings om behövs och jag kommer under nästa lördag (om jag startar) luta mot två saker. Alla mina cykelmil och min rutin. Hur långt detta kommer at ta mig får jag se nästa lördag och om allt går bra så är jag vid den här tidpunkten då inlägget skrivs, nästa lördag, ute och cyklar på Öland. Det finns mycket som kan gå fel och jag har inte den allra blekaste hur det hela skall sluta. Men startar jag så skall jag också fajtas.Men fan vad jag är byxis inför detta, det skall jag villigt erkänna.

Jag har två orosmoment: 1. Simningen. Jag simmar bedrövligt långsamt och navigeringen i Kalmarsund är svår. Om jag inte är alert kan det rendera mig en hel del extrasimning. Desutom ligger banans bojar till vänster om mig och jag går upp och andas åt höger vilket gör det hela lite mer besvärligt. 2. Löpningen. Mitt knä är inte OK och jag vet inte hur det håller eller inte. Det kommer jag att få veta där. Men funkar det inte så är et bara att kliva av. Dessutom är mitt löptempo väldigt långsamt och jag behöver därför marginal från cyklingen (som måste gå felfritt).

Kan jag skala simning och T1 på 2 tim 30 min och cyklingen på 6½ timma (27,7 km/h i snitt), inklusive T2 så har jag 7 timmar kvar för löpningen och det borde funka. Så cykelmomentet kommer att bli helt avgörande för mig och för varje minut jag kan kapa på simning och cykling så ökar min marginaler.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 8 augusti, 2015 i Tävling

 

Kommentera

 
