RSS

Solig cykling

04 Aug

Vilket kanonväder vi hade under dagens cykling. Utan att hålla något som helst idiottempo så rullade vi runt i Göteborgs södra regioner. Vi cyklade Sävedalen-Munkebäck-St Sigfidsgatan ner mot Mölndal. Sedan över Åby-Frölunda och bort mot Billdal på GC-banan där Göteborgs Marathon går. Vid Billdal stannade vi vid ett konditori för en fikapaus. I solen satt vi och inmundigade en kopp kaffe med bulle. Därefter fortsatte vi nedåt mot Kungsbacka men tog av och körde bort mot Lindome. strax efter vi hade startat kände jag att det började ömma i mitt knä igen. Det var muskeln på skenbenet. Vi bestämde då att ta en flack väg hem. Genom Mölndal och den vägen vi cyklade ut på, istället för att fortsätta förbi Lindome-Greggered och bort. Det visade sig vara ett bra beslut. Vi Munkebäck var jag tvungen att stanna och sätta på mig mitt medhavda knäskydd. Jag gjorde ytterligare ett stopp vid Sävedalens Cykel och fick bytt bromsar på min Skuggfaxe, de var helt slut och jag hade inte kunnat köra Kalmar med sådana usla bromsar, så jag fick det fixat också. Totalt blev det 71 km ändå och rullsnittet blev blygsamma 20 km/h, så vi förtog oss inte under denna cykling men Kenneth och jag hade en riktigt fin och trevlig tur med lite småsnack. Fick också testa lite saker inför Kalmar. Flaskan för tempostyret var helt värdelöst. det bara läckte. Det var likadant när jag cyklade ner till Nössling och samma visa nu. Den är bara att kasta.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 4 augusti, 2015 i Prylar, Träning

 

Kommentera

 
