RSS

Sköna söndag

02 Aug

Det var en väldigt nöjd och harmonisk Stefan som vaknade upp denna dag. Ganska snabbt kunde jag konstatera att jag inte kände av smärta i knäet, trots att all Voltaren nu var ute ur kroppen. Blodtrycket låg perfekt. Med andra ord bara att kliva upp och se glad ut. Att stanna efter halva loppet var en riktigt smart och klok åtgärd inser jag nu. Det bygger ju lite på att dra sig tillbaka när man ligger på topp. Efter ett ivrigt letande efter mina ordinarie glasögon som jag hittades de slutet under hotet att jag skulle vara tvungen att åka till jobbet och kolla. Att jag slapp den färden har jag min kära fru att tack för som hittade brillorna. Så nu kan jag plocka ut mina linser och bli brill-Olle för ett par dagar innan nästa omgång linser åker in. Den stora sysselsättningen just nu är att hålla koll på Torill som jagar ett världsrekord i 48 timmarslöpning. Som det ser ut nu kommer hon inte att ta det, men hon kommer att krossa sitt eget PB och gå in på en topp 3 tid för damerna genom tiderna.

Med knappt en timme kvar springer hon i 7:37-tempo. Bästa herre ligger och snittar i 9:09 tempo. Imponerande. Igår när jag sprang 6 timmarsloppet och hann upp och förbi henne insåg jag omedelbart att jag höll alldeles för högt tempo. Bara att slå av på farten. Även om jag sprang i ett 6 timmarslopp och med tanke på min status i kropp och själ så var Torill ett bra riktmärke på att jag sprang på tok för fort den gången och det var nog bra det för jag kunde hålla ett ganska bra och jämt tempo under de kommande 2½ timmarna.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 2 augusti, 2015 i Hemma

 

Kommentera

 
