RSS

Vilodag

31 Jul

Denna fredag har jag utlyst som en vilodag och jag tänker inte göra et smack förutom att kolla av så att alla räkningar har gått iväg. Ordning och reda skall det vara på torpet. Igår fick jag ett mystiskt avi om ett postpaket som skulle hämtas ut och jag rynkade på pannan då jag insåg att jag hade ju inte beställt något. Sedan läste jag lite mer noggrant att de hade försökt att nå mig den 24/7 (förra fredagen) för att lämna detta paket. Och denna avi får jag i brevlådan igår, den 30/7 – 6 dagar senare. Hur som helst så tågade jag ner till Willys i Partille för att hämta ut försändelsen.

Väl där nere kunde personalen efter några minuter konstatera att denna försändelse hade blivit uthämtad den 28/7. Jag bad dem kolla vem som var avsändare. Men det kunde de inte se! Häpp! De kunde bara se att den var uthämtad. Då ramlade polletten ner. Det var ju mina löparskor som jag hämtade ut den 28:e och det var skorna denna försändelse gällde. Men jag undrar lite stillsamt hur logistiken funkar på posten ibland.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 31 juli, 2015 i Hemma

 

Kommentera

 
