RSS

Kvällssimning

29 Jul

Så blev det lite kvällssimning ikväll. Jag hängde på Carina och Hennes kompis upp till Kåsjön. Medan de satt och pratade drog jag på mig våtdräkten och hoppade i. Vattentemperaturen låg på ca 17 grader. För säkerhets skull drog jag till damernas stora muntration på mig en neoprenmössa. Simpasset låg på ca 1 timma och jag simmade ca 2100 m. Inget snabbt, men det skulle hålla mig inom en maxtid i exempelvis Kalmar. Jag var ganska nöjd med passet och damerna var nöjda att få snacka lite ostört. Alla nöjda och glada. Trots att solen inte sken så var det ändå en fin och behaglig kväll med nästan vindstilla. Jag hade nästan glömt av hur det var med dessa sommarkvällar.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 juli, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
