RSS

Sista dagen!

24 Jul

HURRAAA! Idag är det min sista arbetsdag innan semestern och jag har redan hunnit diska av några timmar. Jag tänker inte förta mig idag utan har bestämt mig för att det skall bli en lugn avslutning innan semestern börjar. Något som jag absolut inte har varit van vid innan. det har alltid varit helt hysteriskt innan jag skall iväg på en längre ledighet. Så inte i år (peppar-peppar).

Dagen till ära så har jag flyttat verksamheten in till kontoret där jag möttes av ett totalt öde kontorslandskap. Jag sitter helt ensam här. Inte så konstigt att jag valt att sitta hemma. Jag passade också på att pendelcykla in. Det blev en blåsig historia med mycket motvind, men med mina nya Fulcrumhjul så blev det inte lika jäkligt som förut. Sedan kan jag ju hoppas på att vinde och vindriktning håller i sig på vägen hem. Då lär det bli åka av. Orsaken att jag cyklade in idag var att jag ville lämna dator och telefon på jobbet. Sådant vill jag inte ha hemma på min semester.

Det som störde mig mest idag är att värken i mitt vänstra knä bara blir värre. Det gör även ont när jag cyklar. Jag får nog ta ett grepp om det där och köra en ny sväng hos ortopeden. Det är ju då själve fan också. Så fort jag blivit kvitt en krämpa, nu senast hjärtarymier och skitmedicin, så kommer det en ny. Jag får aldrig vara riktigt glad. Så här har det varit sedan maj 2012 och jag börjar bli gruvligt less på det. Kan jag inte få åtminstone ett år att göra något vettigt utan att kastas in i denna rehabtennis.

20150724_081815

Öde landskap

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 juli, 2015 i Gnäll, Hälsa, Jobb, Rehab & skador

 

Kommentera

 
