RSS

En munter sekund

21 Jul

Detta med kalsongkontor fick ju en helt ny innebörd idag. Min cykelpendlarkompis som också sitter i ett tomt landskap har gjort mig sällskap  och vi sitter hemma hos mig och jobbar. När dagen var slut och vi höll på att stänga butiken ringde Carina och sa att Hon satt på bussen hem. Vi skulle åka iväg lite senare och handla. Under tiden gjorde Kenneth sig redo att dra iväg och skulle skifta om till cykelkläder. Eftersom jag nu visste att Frugan var på intågande upplyste jag honom att Hon vilken sekund som helst kunde komma in genom dörren. Det går snabbt sa Kenneth jag hinner nog och började dra ner brallorna för att skifta till cykelbyxor. I samma ögonblick han fått ner brallorna och blottat baken öppnades dörren och min stackars fru möttes av en bar rumpa vars ägare snabbare än ljuset drog upp brallorna igen. Minen på Carina och honom var obetalbar. Hela detta förlopp utspelades inom en sekund uppskattar jag.

Det var länge sedan jag fick mig ett sådant gott skratt. Det är inte alla gånger jag har en kollega som moonar inför min Fru och Hon var definitivt inte beredd att få se en rumpa det första när Hon klev in i sin egen bostad. Ett guldögonblick som jag aldrig kommer att glömma och nog inte Kenneth heller. Det skall bli intressant att följa omklädningsproceduren imorgon. Tänk vilka små och korta ögonblick som kan rädda en hel dag. Mer sådant!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 juli, 2015 i Familj och Vänner, Jobb

 

Kommentera

 
