RSS

Imse vimse spindel

18 Jul

Så där ja! Näst sista arbetsveckan innan semester är avklarad och det kunde inte firas på ett bättre sätt. Carina och jag begav oss iväg till Heaven 23 på Gothia Towers för att fira 10-årsdagen då vi blev ett par. 10 år! Tiden går fort när man har roligt och alla de där klyschorna. Det har minst sagt varit 10 omtumlande år och själv har jag utvecklats som person otroligt mycket. Carina har gett mig många nya dimensioner. Så trots aortadissektioner, väggningar etc så har det varit fantastiska 10 år och som inte varit så fanastiska om jag inte delat livet med Carina.

Denna King Size räkmacka vi åt är helt outstanding och det hela sköljdes ned med en flaska champagne (dyr). Under tiden och mellan allt småpratande kunde vi också avnjuta utsikten över Göteborg från den 23:e våningen. Det blev en sådant där tillfälle då allt stannade upp en liten stund. All vardag och alla bekymmer bara försvann under denna magiska stund. På utsidan av fönstret där vi satt kunde jag se en spindel som envist klamrade sig fast. Denna lilla spindel fascinerade mig. Om den lille saken kunde ta sig upp till 23:e våningen på utsidan och klamra sig fast där i ur och skur så kan väl jag också ta mig samman och klättra upp till ytan igen och göra det som jag verkligen vill göra. Den lilla klena tingesten gör ju det som jag vill göra och utan knot. Jag kanske skall ta efter denna lilla imse vimse spindel.

20150717_192054

Idag kunde jag i alla fall vakna upp och känna mig utsövd och nu skall jag se vad jag kan göra av denna dag.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 18 juli, 2015 i Familj och Vänner

 

Kommentera

 
