RSS

Lunchlöpning

16 Jul

Idag drog jag ut på en lunchrunda runt Kåhög i strålande sol och 27 graders värme. Jag hade preppat med vätska och tagit två salttabletter innan tilltaget. Dessutom hade jag också rotat fram mitt Bauerfiend knäskydd som är lite mer av det robustare slaget och drog på mig det. Slutligen beväpnade jag mig med en halvliters vattenflaska. Löpningen gick förvånansvärt bra (men inte förvånansvärt snabbt – som vanligt. Visserligen stretade knäskyddet lite men jag vande mig ganska snabbt vid det och det var också betydligt mer smärtfritt än förrgårdagens löpning, även om jag kände av lite grann. Hela passet gav mig en hel del positiva vibbar som jag inte hade haft på länge. Det kändes riktigt bra efteråt. Väl hemma passade jag på att kyla knät också med is vid hemkomsten och det gjorde också susen. Så denna dag blev jag ganska nöjd med till slut.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 16 juli, 2015 i Rehab & skador, Träning

 

Kommentera

 
