RSS

Lätt spring

14 Jul

Jag gjorde det! Jag tog mig ut på ett litet känna-på-pass idag efter jobbet. Det blev en kort runda – den vanliga 6,5 km långa Kåhögsrundan. I början var det ju si så där och det gjorde faktiskt lite ont. Därför varvade jag fört med både gång och löpning. Om jag skall gradera smärtan på en 10-gradig skala så var det väl kanske en 7:a (på sin höjd). Men jag var mest nyfiken på att se om det släppte efter ett tag och det gjorde det. Efter knappa 3 km var smärtan nästan väck och låg kanske på en 2:a och det kändes inte som något att yla för. Det verkar som om jag bara får rörelse (lite ledvätska) i knät så verkar det bli ganska OK. Så nu tar jag det hela från detta och ser vart det tar vägen. Träningen kommer också att mixas upp med en el del cykling och även simning. Jag skall också byta ut en del löppass mot stavgång. Det har också funkat.Det var väl kul att få uppleva något positivt igen

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 juli, 2015 i Rehab & skador, Träning

 

Kommentera

 
