RSS

Lite tjuvträning

08 Jul

Två och en halv arbetsvecka kvar. Häng i farbrorn! Igår fick jag ett ryck och åkte iväg för att möta Carina som cyklade hem från jobbet. Naturligtvis tog jag Focushojen med mina nya Fulcrumhjul och satte av. Det gick undan värre. Höll dock på att krocka en bil som kör rätt ut från en tvärgata i hög fart och inte tittade alls. Först då vaknade hon upp. Det var nära en riktigt plåtkontakt men jag var beredd eftersom det var en skymd utfart. Något har jag ju lärt mig under mina pendelcyklingar, hade jag inte haft beredskap, hade det smällt. Men nu redde det upp sig. Jag mötte frugan och vi gjorde sällskap hem. Det blev ju inte så långt, 6,5 km, men det blev ju lite cykling i alla fall. Det kändes gôrskönt…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 8 juli, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
