RSS

Härlig morgoncykling

03 Jul

Vaknade upp denna morgon och var tung i kroppen. Idag skulle jag in till jobbet och det skulle cyklas. Natten har i det närmaste kunnat betecknas som tropisk och jag hade 19-20 grader kl 6 i morse. Efter att ha snoozat ett par gånger, gjort min dagliga morgonmätning av blodtrycket (som konstigt nog är helt perfekt) masade jag mig upp. Denna morgon var det ganska enkelt. Jag satte på mig kortärmad tröja och korta cykelbyxor och sedan var jag ju klar. Sådant är jag inte riktigt van vid eftersom det går åt tid att få på sig kläder etc som skall matcha kyla, regn och vind. Men inte idag! Inte ens sadelväskan på Nishikin blev överlastad.

Cyklingen in gick i ett rasande tempo, motvinden var svag och jag körde om två fjollracer (el-cyklar) varav en i en svag uppförsbacke i Sävedalen. Det var inga som helst problem att cykla och jag kände mig riktigt fräsch. Dessutom hade jag enormt flyt, inte ett enda stopp på hela vägen, inte ens vid Svingeln och Centralstationen. Häpp! Väl borta på Oljevägen tog jag ett beslut att skippa GC-banan och köra ute på vägen istället. Det var ett bra beslut. Det märks på trafiken att semestrarna dragit igång, inte minst på Oljevägen, det var bara att dra på. Där kunde jag ligga i drygt 32 km/h med en lastad pendelcykel. Helt OK för min del. Väl framme kände jag mig grymt pigg och minuten senare anlände Kenneth som hade starta hemifrån sig ca 5 min senare än jag. Han hade trampat som en galning för att hinna ifatt mig och då förstod jag att det hade gått undan. När jag tittade på klockan så visade den 52:01. Jag hade snittat i drygt 26 km/h! genom sta’n och med en lastad pendelcykel. Det är grymt bra i min värld! Det visade sig att detta var den näst snabbaste cyklingen ut någonsin. Mitt pendlarpers är på 51:10 och det gjorde jag förra sommaren med min Trek. Därför är jag ruggigt nöjd med denna behagliga (som den faktiskt var) morgoncykling till jobbet. Så just idag var jag stark. Belöningen blev en gemensam frukost med avdelningen på jobbet. Den satt som en smäck! Bra timing där. det visar att min fysik i bra, men det är sämre ställt uppe i knoppen.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 juli, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
