RSS

Ojdå! Vindstilla!

26 Jun

Oj då! Vissa saker är man inte van vid. När jag stack ut trynet idag och äntrade upp på cykeln kunde jag konstatera att det var vindstilla och det var för mig en ny och konstig känsla. Senast igår hade jag en kamp mot jättefläkten. Det måste ju vara för bra för att vara sant men vindstilla var det även på Oljevägen. Häpp! Det var med andra ord bara att njuta av färden denna morgon. Soligt var det men kanske lite småkyligt – ca 10 grader. Detta ovanliga väder märktes också på att det var ovanligt många cyklister ute denna morgon. På Oljevägen kom en cyklist ifatt mig och hälsade. Det visade sig vara en klubbkamrat från Sävedalens Cykel, riktigt trevligt och det piggade upp. Nu skall jag attackera denna sista arbetsdag den här veckan. Vi fick klart för oss igår att det kommer nog att bli en ruggigt turbulent höst med anledningen av försäljningen av företaget och som vanligt kan de där fega slipsarna som håller på med det inte säga något. Jag vet ärligt talat inte hur det kommer att se ut när jag är tillbaka från semestern och så säger man ”business as usual” – vilka pajasar!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 juni, 2015 i Jobb, Träning

 

Kommentera

 
