RSS

Stökig morgoncykling

25 Jun

Morgonens pendelcykling blev en riktigt stökig historia. Först var det en riktigt taskig motvind som sög musten ur mig och jag fick verkligen jobba som en lite gnu för att hålla hyfsad fart. Detta kryddads även med två kedjehopp, naturligtvis i uppförsbackar – en på väg upp för GötaÄlvbron. Och blåste gjorde det som sagt och jag fick ingenting gratis även ner för Göta Älvbron var jag tvungen att trampa för att ha hyfsad fart och för att inte prata om blåshålet Oljevägen. Vojne! Jag hade även två incidenter med bilar där det höll på att bli närkontakt. I det ena fallet var vi väl lika vållande båda två men i det andra fallet var det en flane som körde fram och ställde sig i ett spärrområde rakt framför näsan och med en hel del kunde jag undvika att gnuggat däck mot hennes lack. Jag vet inte, men jag fick känslan av att det var väldigt stissigt i trafiken denna dag. Bilar tutade på varandra i tid och otid. Men fram kom jag i alla fall efter vissa vedermödor. Nu kan jag i alla fall hoppas att vinden håller i sig och inte vänder inför hemfärden.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 25 juni, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
