RSS

Stökig morgoncykling

17 Jun

Morgonens pendelcykling blev en ganska oinspirerad och störig historia trots att jag denna morgon hade sällskap av min fru. Men det var inte det störiga – snarare tvärtom. Nu startade vi strax efter 06:30 på morgonen mot min normala tid 06:15. Dess dryga 15 minuter gör en otrolig skillnad. Nu när vi cyklade var det väldigt störigt. Mer trafik – fordon, cyklister och fotgängare, mer stopp på grund av fordon som till varje pris måste ställa sig över en cykelbana innan de kör ut, det var mycket sådant idag och det fick mig till slut i en ganska irriterad mode när jag närmade mig Herkulesgatan. Något regn kom inte men som vanligt hade jag en jävla motvind som inte gjorde min sinnesstämning bättre. Regnet skall jag dock få bekanta mig med i eftermiddag och regnstället har jag med mig. Nu är det dags att attackera några supportcase. Jag svor under färden för mig själv att jag aldrig mer skulle starta efter 06:15.

vlcsnap-00004

HjalmarBrantingsgatan/Ringögatan. Den där jäkla lastbilen kunde stannat innan cykelöverfarten. Han hade haft minst lika bra sikt åt vänster ändå (de kan bara svänga åt höger här)

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 juni, 2015 i Diverse

 

Kommentera

 
