RSS

Snabbare än tåget

17 Jun

Det kändes ju inte så där jätte-lattjo när jag tittade ut genom fönstret då jag skulle stämpla ut och ge mig av hemåt. Det spöregnade och jag hann baske mig bli blöt på väg bort till omklädningsrummet som ligger i ett annat hus. När jag väl kom upp på cykeln så var det inte fråga om något slötrampande. Nix, full fart från början så att jag kunde cykla så kort tid i regnet som möjligt. Men redan när jag skulle ut från Arendal och in på Oljevägen kom ett låååångt godståg sakta åkande. Jag hade inte den minsta lust att stå i det ösregnet och vänta på det, så jag genade mellan två bommar in på en lokalväg för att hinna före tåget vid nästa ufart. Och jag trampade som en alning för att hinna och jag hann med marginal och kunde lugnt och fint svänga ut på Oljevägen och GC-banan. Den var jag nöjd med. Hemresan fortsatte sedan på detta inslagna höga tempo och den tog bara 52 minuter. snabba ryck alltså (och hög puls). Carina som hade starta från sitt jobb ungefär samtidigt som jag startade hade hunnit hem före mig med några minuters marginal. Efter en varm och skön dusch och lite varma kläder kunde vi mycket nöjda krascha ner i soffan och unna oss en kall och go Carlsberg. Så var min 99:e pendelcykling fullbordad.

vlcsnap-00034

Neeej! Inte akt fram, ta vägen mellan bommarna och raca lite…

vlcsnap-00033

…och jag hann förbi tåget! Yess!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 juni, 2015 i Diverse

 

Kommentera

 
