RSS

2 månader kvar

15 Jun

Idag är det precis 2 månader kvar till ironman i Kalmar och jag är inte det minsta laddad för detta. Rent mentalt är jag i en ganska rejäl dipp och känner noll motivation men jag ger inte upp. En stor orsak är all turbulens på jobbet som suger så mycket energi. Jag sätter otroligt stort hopp till det nya jobb jag har sökt, det skulle ge mig arbetsro och få tillbaka glädjen igen. Jag behöver det lyftet. När jag är ute på träning är det inga problem. Orken finns där och jag kan trots dissektioner och annat krafs hålla igång på ett för mig tillfredställande sätt. Det som stör mig är att den här mentala dippen ger mig ett otroligt stort igångsättningsmotstånd vilket gör att varje träningspass utmynnar i en stor kamp att övervinna detta, trots att jag vet om att när jag väl är ute på passet är det bara frid och fröjd. Konstigt, det där. Så min stora utmaning är inte Ironman i sig utan kampen att kunna komma igång med mina träningspass och att övervinna den mentala tröttheten. Klarar jag det har jag en liten chans att komma i mål i Kalmar. Den 10 juli fattar jag beslut huruvida jag skall gå vidare och ta mig till start eller inte. Då blir det ett inre STOP-GO-möte med mig själv.

Hur som helst så svingade jag mig upp på Nishikin i morse och körde en pendelcykling. Det var väl så där. Inget strapatsinslag och inte det där jätteflowet heller. På skala 0 – 100, där 100 är den perfekta cyklingen då precis allt stämmer och nollan åt motsatt håll, skulle jag nog placera denna cykling på 45 ungefär. Är det under 40 för min del är det oftast fråga om rena skitcyklingar. Så det var OK med andra ord, inte mer…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 juni, 2015 i Hälsa, Tävling, Träning

 

Kommentera

 
