RSS

Färdigbehandlad.

03 Jun

Jag har nu kommit tillbaka från ett besök på Kardiologen på Östra sjukhuset där vi har utvärderat mina hjärtablationer. Han (min kardiolog alltså) kunde nöjt konstatera, efter att ha intervjuat mig och kollat lite provresultat, att dessa ingrepp hade lyckats och fått avsedd effekt och därför fanns det ingen anledning för dom att fortsätta. Case closed med andra ord. Däremot skall jag fortsätta att göra lite kontroller med jämna mellanrum. Det är ju alltid bra att vara under luppen. Han hade ett uttryckligt önskemål att återuppta behandlingen med statiner (me not like). Men efter lite diskussioner så kom vi fram till att jag skall starta upp med detta efter Kalmar och göra en gradvis instigning i detta. Börja med låg dos varannan dag i två-tre veckor. Jag hade biverkningsproblem tidigare och nu skall vi testa denna nya approach. Han var också väldigt imponerad att jag hade kunnat träna under min Cordaronetid och att jag redan var igång med löpning och cykel. Speciellt att ha gjort ett sextimmarslopp och ett Göteborgsvarv redan (vilket jag i och för sig inte finner så märkvärdigt). Men det är nu skönt att ha fått hjärtarytmierna ur världen och nu kan jag fokusera ännu mer på att komma upp i en anständig träningsnivå. Eftersom jag nu använder CPAP och äter Kaliumtabletter ansåg han att det nu är mycket goda förutsättningar och utsikter för att hålla arytmierna borta och det tror jag också. Jag har ju märkt det själv och sett det på mina träningsdata. Så nu är jag nöjd igen. Bra va!?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 juni, 2015 i Hälsa

 

Kommentera

 
