RSS

Jobbsökaren

29 Maj

*GULP!* Nu har jag klickat på knappen ”Skicka ansökan” och därmed skickat in en ansökan om ett nytt jobb. Föremålet för mitt intresse är en tjänst på Partille kommun som i princip går ut på systemförvaltning av kartdatabaser. Jag tycker det låter spännande och jobbet uppfyller med stor lätthet mina två odiskutabla villkor jag har ställt för att byta jobb – inget jobb inom fordonssektorn och jag skall inte korsa Göta Älv för att komma till jobbet. Jobbet är verkligen inte inom fordonssektorn. Älven korsar jag inte, jag korsar inte ens Säveån. Om jag få detta jobb vilket jag verkligen hoppas så kommer jag att ha 750 m till mitt jobb! Fattar Ni!? Vilket lyft det skulle bli. Jag behöver inte lägga 30 – 60 minuter på jobbresor utan kan lägga den tiden på träning. Dessutom behöver jag inte ens lägga pengar på trängselskatt. I nästan hela mitt arbetsliv har jag inte haft under två mil till jobbet.

Från början när jag började leta nytt jobb så var en tanke att inte jobba inom IT, men när jag ramlade över denna platsannons tyckte jag att det lät så intressant och att det ligger så nära de arbetsuppgifter jag har idag. Annonsen gav mig direkt den där känslan att jag skall söka jobbet. Äntligen hittar jag det där jobbet som jag inte i min vildaste fantasi trodde fanns och inte så nära där jag bor. I och för sig så drar jag inte för höga växlar. Vem vill anställa en gubbe som mig? Men jag hoppas verkligen att jag får det. Så snälla Ni, önska mig lycka till för det här jobbet vill jag banne mej ha.

 
1 kommentar

Publicerat av på 29 maj, 2015 i Jobb

 

Ett svar till “Jobbsökaren

  1. Örjan Mattsson

    30 maj, 2015 at 23:19

    Stort lycka till!

     

Kommentera

 
