RSS

Dagen efter

24 Maj

Det blev en lång dag igår. Efter ett (i mitt tycke) mycket lyckat Göteborgsvarv parkerade vi oss framför TV:n med några varma mackor. Dess mackor var förutom en tallrik fil med Müsli var faktiskt detta det enda jag åt igår. Jo! En banan och en liten kexchoklad vid målet också. Vi kunde se hur Måns plockade hem vinsten i ESC och därför blev det sent i säng. Men jag sov gott i alla fall. Vaknade upp idag utan att var totalt justerad. Stelheten i vänster knä finns kvar (den fanns där innan) och yttrar sig att det blir väldigt stappligt när jag reser mig från sittande och det tar några steg innan det lear upp sig.

Jag håller idag på att fixa lite saker på min to-do-list medan jag skall håla mig lugn. Det är en perfekt dag för sådana aktiviteter. land annat skall jag uppdatera lite profiler på jobbsökarsajter. Men innan dess skall jag kolla på Göteborgsvarvet igen – jag spelade in direktsändningen från igår. Nu skall jag också fundera lite över hur jag skall lägga upp taktiken med fortsatt löpträning. Gårdagens varv gav ju mig beskedet att löpningen finns ju där. Det gäller nu att hitta en rutin för mer regelbunden löpning och balansera detta mot cyklingen.

Edit: Den förbannade datorn slocknade mitt i inlägget och sedan skulle en helsickes massa uppdateringar installeras. Suck! Men jag ville i alla fall passa på att tacka för alla kommentarer och grattis på Facebook. Ni är för goa!

Kommande vecka lär bli lite si och så med träningen för jag måste ta bilen till jobbet av olika anledningar. Jag hoppas kunna fixa ett cykelpass i alla fall inför nästa helgs västkusten runt.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 24 maj, 2015 i Hemma

 

Kommentera

 
