RSS

Sportmässa

21 Maj

Idag efter några timmar på jobbet kunde jag till min stora glädje stämpla ut idag och bege mig till Frölundaborg vid Slottskogsvallen för att hämta ut min nummerlapp till Götebrogsvarvet. Mässan sklle öppna kl 11 idag. Jag anlände med bilen 5 över elva och parkering på Dalens fotbollsplan var i det närmaste fullbelagd. Så mycket folk och det hade inte varit öppet i en kvart. Jösses! Hursomhelst, nummerlapp med tidtagningschip hämtades ut och jag begav mig ut till själva sportmässan för att insupa atmosfär och titta på allt löpar- och träningsrelaterat. Men just nu känner jag att jag kan allt det där. Det är det vanliga stuket från Stadium och de andra. Jag stannade i fyra montrar en något längre stund. Först i Garmins monter där jag passade på att köpa en Garmin 920XT (tack vare skatteåterbärning, även en Egde kommer att införskaffas). Vidare besökte jag jogg.se och hälsade på Niklas och Krister. Hann även hälsa på triatleten Ted Ås i 2XU:s monter. Slutligen stannade jag till vid Stockholm Marathons monter och bytte några ord med Roger (ordförande i Svenska Marathonsällskapet). Hann även tjingsa på en del andra bekanta. Alltid lika kul.

20150521_124101

Göteborgsvarvsoutfit

Nu sitter jag här hemma och meckar med klockan. Inställningar och allt detta samt att koppla uret till Livetrack. Denna 920:a skall invigas på lördag tillsammans med Livetrack är det tänkt. Det skall bli intressant. Nu skall jag fortsätta med klockan och min film.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 21 maj, 2015 i Diverse

 

Kommentera

 
