RSS

Behaglig löpning

15 Maj

För andra dagen i rad så gav jag mig ut på et kort löppass – den vanliga Kåhögsrundan. Även idag var igångsättningsmotståndet ganska stort men långt ifrån i samma division som igår. Löpningen gick bra, det kändes bra men det går ju inte fort (som brukligt nu för tiden). Jag dristade mig ändå att ta i lite mer än igår och det gav utdelning mer än vad jag själv kunde tro. Det visade sig att när jag var klar mer rundan hade jag sprungit denna runda 4 minuter snabbare än igår. Igår snittade jag 8:06/km, idag var snittet 7:33. Så visst finns det där någonstans, det gäller bara att försiktigt plocka fram det. Även idag var vädret kanon, strålande solsken och ca 13 grader i skuggan så det var varmt och gott ute på rundan som är ganska så skuggfri. En något starkare vind jämfört med igår gjorde inte värmen så påtaglig och på det hela var det riktigt skönt ute. Knäet gav inga oroande signaler och jag känner att det kan vara OK att starta i Göteborgsvarvet.

Nu skall jag strax ge mig ut på terrassen och tvätta den en gång till innan jag slappar till mig. Jo cyklarna får jag också tvätta en gång till. Det bästa av allt idag – det är bara fredag och helgen har ju inte börjat. Yesss…!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 maj, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
