RSS

Torsdagskampen och jobbtankar

14 Maj

Ledig! Gårdagskvällen var bara ett enda långt krasch i soffan där jag läste tidningar som kommit med posten. Ingen TV igår. Det var skönt. Jag har längtat länge efter denna långhelg. Den kom dessutom i rätt tid eftersom det var en riktigt turbulent dag igår när vi fick reda på lite om vad som kommas skall. Arbetslusten föll i en logaritmisk skala på hela vårat team.Därför sitter ledigheten som en smäck.

Jag vaknade dock upp idag, väldigt tung i sinnet och kände mig apatisk. Nu inser jag återigen hur mycket mentalt stryk jag har fått ta den senaste tiden. Det finns inget go i mig, jag vill ingenting och jag orkar ingenting. Men jag kämpar förtvivlat emot för att inte hamna i navelluddspetar-kategorin. Min plan inför helgen var att ge mig ut idag och springa och imorgon för att utnyttja det fina vädret. In i det längsta försökte jag hitta en ursäkt för att slippa. Jag ville bara lägga mig i soffan och inte göra något och jag fick ta fram precis allt jag hade i viljeväg för att få på mig kläder och ge mig ut. Två saker fick mig att göra detta. Det ena är att jag ville ha en status på mitt knä, det andra var Göteborgsvarvet. Min löpträning detta år är under all kritik. Sagt och gjort jag gav mig ut och småsprang i ett ganska behagligt tempo. Vädret gjorde mycket men jag kunde ändå inte låta bli att önska att jag gjorde något annat. Endorfinkickarna uteblev, målbilderna från Badwater och Kalmar uteblev. Det kändes mest som om jag befann mig i någon tunnel för jag kunde inte ta in omgivningen och det fina vädret. Nu skall jag bara förtydliga mig och säga att det inte var en kamp att springa där jag fick gräva djupa håll. Nix! Det var inga problem att springa, ingen större ansträngning men det var ett helt känslobefriat pass. Jag upplevde ingenting, jag ville bara att det skulle vara över. Knäet protesterade inte heller, det var bara så att jag ville inte springa.

Nu när jag skriver detta skall jag i ärlighetens namn erkänna att det känns lite bättre att ha gjort det fast jag känner ändå inte den där tillfredsställelsen. Jag har en hel del att ta tag i, inser jag nu. Turbulensen på jobbet ger mig überdåliga vibbar och får mig att tappa tron på framtiden. Vi vet ju inte vad som skall hända med det pågående styckmordet av företaget jag jobbar på. Vår enhet skall stanna kvar i företaget vid en eventuell försäljning, det är endast tre personer det råder stor osäkerhet om de ska stanna kvar i företaget eller följa med vid en försäljning – de tre personerna är jag och mina två teamkamrater. Lägg till att jag har en kropp som jag också känner att den blir svagare ju mer tiden går. Liite svårt att vara på tjosan-hejsan-humör då. Hoppas nu att esten av denna långhelg läker de värsta såren. Tids nog får jag väl reda på vilket bomullsfält jag skall fortsätta att jobba på. Det jag önskar mest av att arbeta nu är att få byta jobb. Jag skulle vilja prova något nytt. Vad som helst (utom sälj- och vårdjobb). Något där man kan få jobba i ett positivt klimat med i et företag med ordning och reda och som inte driver sin verksamhet ad-hoc. Ett jobb där jag kan komma in och växa i uppgiften (då är jag som bäst). Jag vill ha tillbaka den där gnistan och det där engagemanget och jag vill tycka att det skall bli skitkul att få gå till jobbet. Jag har endast tre krav för att byta jobb. Jag vill INTE korsa älven (Göta Älv), jag vill INTE jobba inom fordonsbranschen och jag vill INTE går ner för mycket i lön (jag kan gå ner men inte hur mycket som helst) . I övrigt är jag öppen för det mesta. Jag tror att jag kommer att må så mcket bättre med ett nytt jobb.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 maj, 2015 i Hälsa, Jobb, Träning

 

Kommentera

 
