RSS

Altantvätt

14 Maj

Vi har köpt en högtryckstvätt – en Kärcher K4 Silent Home – för att tvätta trädäcket på terrassen, cyklar och till lite andra grejor. Jag är ganska trött på att fara runt och låna hit och dit. Nu har vi en gen som vi kan använda när vi vill och den kommer att användas. Tro mig. Idag invigde jag denna nya tingest med att tvätta trädäcket ute på terrassen. Det måste göras innan grönalgerna totalt har tagit befälet där ute, så nu har jag varit ute och gått lös på detta med det hårdaste munstycket och Kärcherna fick jobba. Det satt ganska bra åt. Nu får det torka upp och imorgon ger jag mig ut en gång till och ger däcket en jävla omgång. Det behöver tvättas minst 2-3 gånger. Sedan skall det oljas ordentligt. Men först är det några omgångar tvätt som gäller.

9272914608158

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 maj, 2015 i Prylar

 

Kommentera

 
