RSS

Inför Göteborgsgirot

09 Maj

Om en dryg timma skall jag trampa ner till Ullevi för att starta i Göteborgsgirot. Förutsättningarna för detta har inte varit optimala. Igår stämplade jag in 05:56 och stämplade ut 22:06. Av den anledningen känner jag mig ganska seg och oinspirerad för jag har egentligen inte den minsta lust att dra iväg. Jag vill bara ligga hemma och sova. Men n har jag anmält mig till tävlingen och förutsatt mig att göra den och då skall jag tamejfan starta också. Hur sjutton skulle det se ut om jag bangade ett 70 km-lopp på cykel när jag pendelcyklat ca 45 km per dag, tre till fyra dagar i veckan? Och vad sjutton har jag iKalmaratt göra om jag bangar detta sjumilalopp? Näe!! Det är bara att ta sig  kragen och köra. Min erfarenhet är at när jag väl kommer ut brukar det bli riktigt bra. När jag cyklade hem från jobbet i förrgår var jag inte det minsta sugen på att cykla och hadenoll lust. Jag funderade på att lämna cykel och ta bussen hem. Men det gjorde jag inte, istället blev det min absolut snabbaste cykling hem – ever!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 9 maj, 2015 i Tävling

 

Kommentera

 
