RSS

Svissch!

07 Maj

Inför dagens hemfärd från jobbet kände jag mig ganska oinspirerad med morgonens tur i färskt minne. Jag tänkte väl at jag får ta det lugnt och ta mig hem utan jäkt för bråttom hade jag inte och hem måste jag ju. Efter att ha dragit bort till omklädningen gick jag till cykeln, låste upp, äntrade och drog iväg. Där trampade jag på och det kändes riktigt bra. Nu hade jag gynnsam vind. Jag upptäckte att det gick oförskämt bra och på Bräckevägen låg jag i 40!!! Det var som… Så är bra kändes det hela vägen fram. Ett par korta avbräck vid Hjalmar Branitngsplatsen (buss står över gångbana) och svängfesten vid Gamlestaden där jag fick stå och vänta. Inte för att jag vet hur det gick till men ett, tu, tre så var jag hemma. När jag senare tittade på klockan hade jag cyklat hem från Arendal på Hisingen, genom hela Göteborg och ut till Partille på 49 minuter. Häpp! Sådant kan jag inte vara missnöjd med. Det gick undan och jag hade absolut inte tungan hängandes utanför munnen när jag kom hem. Detta var nog min snabbaste pendelcykling – ever! Coolt!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 7 maj, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
