RSS

Cykelfunderingar och tandvärk

03 Maj

Idag var jag nere på Sävedalen och hämtade min pendelcykel – Black Beauty (Nishikin) som nu blivit fixad efter ekerhaveriet. Skönt att mitt transportmedel är hemma igen. Jag passade även på att köpa ett par cykelbyxor med långa ben – sommarmodell också. Dessutom hade jag en diskussion huruvida jag kunde uppgradera min Focus eller inte. Jag kunde konstatera att uppgradering av Focusen kan göras men har begränsningar. Därför lutar det åt att sälja Focusen och skaffa en annan cykel. Därför skall jag nu under sommaren och hösten dels göra en kravspec för en cykel som är anpassad för mig och min sjukdom. Det skall i så fall bli en cykel som jag nu kommer att ha resten av mitt redan förkortade liv. Jag skall också lägga undan en del pengar för detta. Under hösten kommer jag att veta vilken väh jag skall ta och då skall också ett beslut fattas. Med andra ord så gäller det att samla fakta.

I övrigt denna dag så är temat tandvärk som nu gått över i en annan skepnad. Det kommer en våg av smärta som är ganska intensiv. När jag skall till och gå och stoppa i mig någon värkmedicin så klingar den av och när jag slappnar av igen så kommer det en ny smärtvåg. Nu hjälper inte Voltaren och Alvedon längre. Jag hittade en ask med Tiparol i mitt medicinskåp som är en starkare smärtstillare än Alvedon, med den hjälper inte heller så mycket. Striden går vidare…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 3 maj, 2015 i Hälsa, Prylar

 

Kommentera

 
