RSS

Knäont

29 Apr

Så fick jag för sista gången denna vecka cyklat hem från jobbet. Kenneth och jag höll ett ganska hyfsat tempo. Efter ca 7 km när vi kommit ner från Stålhandskegatan/Lundbytunneln till stoppljuset vid Inlandsgatan. Jag hade flyt och bilarna hade rött ljus, bara att rulla på. När jag passerade framför bilarna och skulle gör en vänstersväng in på Inlandsgatan kom jag lite väl nära främre bilen och bromsade in. Grejen var att jag hade en ganska hög växel i och när jag trampade till efter att ha släppt bromsen var det tvärstopp och det högg till i vänster knä på utsidan. Det gjorde riktigt ont och jag var tvungen att stanna till lite när vi kom in  på Herkulesgatan. Under resten av hemresan gjorde det ganska ont i knät och jag var helt enkelt tvungen att slå av på takten och trampa på lätta växlar. När jag nästan var hemma kom dessutom tandvärken tillbaka. ska det vara, så ska det.  Imorgon skall jag till Lerums Folktandvård och röntga käken, så får jag se vad det bär. Dessutom blir det lite vila för att se att det inte var något allvarligt med knäet.

Nu har jag haft lite förebyggande reorganisering genom att sluka två Alvedon och en Voltaren. Det släppte inte helt så jag körde ner ytterligare en Alvedon och en Voltaren i kroppen. Mitt knä har jag smort in med Aloe Vera Heat Lotion och Aloe Vera MSM muskelsalva och där känns det i alla fall lite bättre.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 29 april, 2015 i Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
