RSS

Fin tur

27 Apr

Jag startade upp veckan med lite pendelcykling. Vis av lördagens djupa dipp ville jag verkligen inte deka ner mig. Jag planerar att cykla idag, imorgon och i övermorgon. På Valborg skall jag ta bilen för att bland annat ta med mig datorn hem (jag skall jobba lördag den 2 maj – uurrrrkkk!). Vaknade upp till en klar och stilla dag. Termometern visade noll grader och det är ju inget nytt för mig att cykla i och en koll på flaggorna på utsidan visade att det inte blåste något. En tröja extra inunder och ett par skoskydd så skulle det bli bra. Faktum är att jag fick en riktigt fin resa in idag. Inga stopp någonstans och relativt få som var ute och cyklade vid 6 tiden då jag startade. På GC-banan drygt 500m efter jag hade startat såg det ut som om det låg en sten mitt i banan men när jag kom närmare såg jag att det var en and som låg där och kurade. Fågeln rörde inte en fena när jag drog förbi. Han låg blick stilla, jag var mest rädd för att han skulle flaxa upp när jag närmade mig men så skedde inte. Annars hände inget speciellt denna morgon, det blev trots nollgradigt en riktigt fin tur in till jobbet och det gick ju undan också. Jag trampade in på 58 minuter, vilket i min värld är snabbt. Nu är det dags för att jobba lite.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 27 april, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
