RSS

Redemption

26 Apr

Med gårdagens och veckans mentala genomklappning i färskt minne så bestämde jag mig idag för att göra något åt det. Som Ni vet så älskar jag gnäll lika mycket som en böld i röven och efter gårdagens gnäll kände jag mig verkligen irriterad över allt mitt gnällande. Så med andra ord är det nog dags att göra lite bot. Det jag inte hade ork och lust och göra igår, gör jag idag istället. Så det blev på med löparskorna och dagens löprunda blev inte den gamla träliga Kåhögsrundan, istället gick turen upp till Humlebadet. Min gamla hederliga och normala runda från mina ”storhetsdagar”. En runda som jag verkligen tycker om och har varit på väg att ta några gånger, men har fått korta ner på grund av onormal trötthet, blodtrycksfall eller liknande.

Det fina vädret hjälpte naturligtvis till. Efter allt cyklande trodde jag att jag skulle vara ganska stel i löpningen men det blev inte som jag hade fruktat. Det gick osedvanligt bra med mina mått mätt. Jag kunde springa den 11,2 kilometerna  under 8 minuters tempo, vilket är jättebra med mina mått mätt och då låg min snittpuls på 79% av max. Innan dissektionen låg jag strax under 6-minuters-tempo med samma snittpuls. Så bättre än så här kommer det kanske inte att bli. Nå ja! Lite bättre kanske när en del kilon försvinner. I bästa fall kommer jag kanske att ligga runt 7 minuters-strecket och det får jag faktiskt vara glad över. Jag tillhör de få med aortadissektion som fortfarande kan träna.

Det kändes bra under passet. Mina bilder för Badwater kom tillbaka och därmed de underbara känslosvallen. Mitt sargade sinne fick idag en stor dos av läkande livskvalité. Och kan jag bara så där med några få ynka löppass i år ge mig ut och springa 11,2 km som ingenting hade hänt så finns det där. Jag är himla glad att jag av mig ut idag och övervann mig själv. Nu känns det bättre än vad det gjorde igår.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 26 april, 2015 i Hälsa, Träning

 

Kommentera

 
