RSS

Jag har svårt att orka

25 Apr

Jag vet inte vad som pågår, men jag känner att jag inte är helt OK! Just nu hänger en stor tyngd av oro över mig. Giriga krafter på mitt jobb vill stycka företaget och sälja av vissa delar. Jag vet inte om jag åker med i en försäljning eller inte. Mitt team jobbar i en gråzon här. Stämningen på jobbet har återigen sjunkit ner till en bottennivå och jag vet ärligt talat inte hur länge jag pallar detta. Inom mindre än ett år fyller jag 60 år och att bli av med jobbet i det läget är katastrof. Men dagens utbredda åldersdiskriminering som finns inom IT-branschen nu för tiden kan jag konstatera att om jag blir arbetslös kommer jag inte att få ett jobb igen inom IT-branschen och dessutom inte med min sjukdoms- och skadebakgrund. Jag letar förvisso nytt jobb men kan konstatera att de jag funnit intressanta inte var ämnade för mig, det har gått att läsa genom raderna i dessa annonser.

Jag står stilla i vikten (går väldigt sakta nedåt) och jag känner att jag blir allt mer tröttare i kroppen och orkar inte som jag gjorde förr. Allt jag gör just nu är bara en kamp. Det går upp och ner. Ena dagen är jag hur pigg och stark som helst för att nästa dag vara helt kraftlös. Jag skulle gett mig ut på en löptur idag – något jag verkligen älskar – men det mentala svek mig. Sådant här gör mig orolig. Jag kämpar som en gnu med mitt mentala, att få mig att ta mig samman och komma igång. Just nu känns det som en ganska hopplös kamp. Inte bara mitt mentala utan min kropp orkar inte lika mycket och jag känner mig helt utsliten. Hur fan skall detta sluta.

Men någonstans finns den där drömmen kvar – att få springa mitt Badwater. Den har jag inte släppt utan jag klamrar mig desperat fast vid den, fast just nu vet jag inte hur jag skall kunna ta mig dit. Allt detta fokus försvinner i samband med turbulensen, osäkerheten och otryggheten på mitt jobb. Jag vill ju inte gå i pension som en fas 3:are. Det känns riktigt tungt nu. Inte kul alls. Bara att kämpa på…

 
1 kommentar

Publicerat av på 25 april, 2015 i Gnäll, Hälsa

 

Ett svar till “Jag har svårt att orka

  1. Örjan Mattsson

    25 april, 2015 at 19:50

    Vore det helt fel med en förtida pensionering om förutsättningarna är bra?
    Du slipper dessa skitjobb på helgerna och kan träna på ”heltid ”.
    Kanske är detta din enda riktiga möjlighet att komma till Badwater?
    Det gäller att hitta det positivaI allt elände…

     

Kommentera

 
