RSS

Cykeltvätt och misstro

22 Apr

Vilken fin cykeltur jag hade i morse och den kryddades med sällskap av frugan som också njöt av färden. När vi kom till Hjalmar Brantingsplatsen såg jag en snubbe som stod med en bil där han hade dragit fram en stor brutal högtryckstvätt och lät den gå över alla parkerade cyklar. Jag undrar varför detta? Och vem har bett honom om det? Jag skulle inte vilja ha min cykel där när det kommer en tjomme och bara blåser över alla hojar. Jag kan inte tänka mig att vitsen var att tvätta parkerade cyklar. Jag tycker det där verkade skumt. Min actionkamera fångade det. Visar en bild här nedan.

Tyvärr är det inte så njutfullt på jobbet och då syftar jag på det som skrivs om i tidningarna idag. Nu har slipsarna fått kåtslag på ännu mer pengar och tänker hitta på saker som gynnar dom själva – inte företaget. Det skall ju kommuniceras ut lite mera till oss anställda men jag misstänker att det blir trevliga powerpoints och lugnande ord och i vanlig ordning litar jag inte ett enda skit på det som sägs. Jag tror på det när alla beslut är fattade och verkställs. Det är först då jag vet vad jag har att förhålla mig till.

HögtrycksTvättStadium

Snubben inringad i rött som vaskar cyklar. Välgärning eller…?

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 22 april, 2015 i Jobb, Träning

 

Kommentera

 
