RSS

Cykel med frugan

17 Apr

I morse hade jag sällskap till jobbet med frugan. Det var en fin morgon, som gjord för cykling. Kanske lite kylig – endast 2 plusgrader men temperaturen steg snabbt. Det blev en riktigt fin cykling. Efter Hjalmar Brantingsplatsen vek Carina av till sitt jobb och jag fortsatte längs den ännu osopade Herkulesgatan i ett hyfsat bra tempo. Det är ju en ganska trafikbefriad väg vi har nu för tiden, bortsett från Stålhandskegatan och Bräckevägen. Extra trevligt var att komma ut på Oljevägen och inte ha motvind, sådant är jag inte riktigt van vid.

Idag startar även TEC-helgen och den första distansen. För första gången i Sverige kommer en tävling över distansen 200 miles (321,8 km) att köras och givetvis hade jag varit med på den om jag hade haft ordning på kropp och hälsa. Det hade dessutom varit en fin merit till Badwater-CV:t. Imorgon startar de andra distanserna 100 miles och 50 miles. I och med att denna 200 miles tävling är igång så är TEC200 därmed Sveriges längsta tävling och även en av de längre tävlingarna i världen. Jag önskar ALLA deltagare ett jättestort lycka till denna helg. Skall försöka följa det så gott det går.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 17 april, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
