RSS

Inte helt på det torra

15 Apr

Efter morgonens blöta färd till jobbet hade Kenneth och jag hängt upp det mesta för att det skulle torka. När vi efter dagens slut kom tillbaka till omklädningsrummet kunde vi konstatera att allt inte var torrt. Och jag hade av någon outgrundlig anledning lämnat ombytet hemma denna dag. Hur dum får man bli? Som tur var så hade vi inget regn på hemvägen och vi hade en ganska gynnsam vind. Och trots ett par stopp, bland annat vid svängfesten i Gamlestaden hojade vi hem på 56 minuter. Mycket tack vare den nya väg vi har hem där vi kan cykla mer kontinuerligt och där vi har rationaliserat bort 6 stoppljus. Det börja kännas ganska bra att cykla nu och jag börjar lite smått hitta hem på cyklingen samtidigt som jag känner att jag sakta men säkert blir starkare. Kul tycker jag. 4 månader kvar till Ironman.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 15 april, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
