RSS

Hej då cykeln!

14 Apr

Igår blev det sent i bingen. Efter en trevlig kväll med mina LEK-vänner där jag fick en försenad fössedagspresent i form av en flaska öl och en guinessost (förstår inte varifrån dom har fått att jag gillar öl), så var det punkalagning på kvällen på min gamla Nishiki, som jag nu skall göra mig av med till min teamleader som köpt den. Och nu på morgonen cyklade jag in den till jobbet vilket blev till lika en avskedstur. Men det var ovant (och jobbigt) att cykla med vanliga pedaler. Jag är ju van att vara iklickad i en SPD-SL pedal så det blev lite konstigt när jag skulle rundtrampa i uppförslut. Jösses vilken skillnad! Jag verkligen att det var jobbigt att inte sitta fast i pedalerna och motvind gjorde ju inte saken bättre. Som lite tröst kunde jag till min glädje konstatera att Oljevägens GC-bana hade blivit sopad. Tyvärr är det fortfarande stora delar av min färdväg som inte blivit sopad ännu. På vissa ställen är det lika mycket sand som i Sahara. En tung orsak till att cykla ute på vägen istället för på GC-bana.

Nu har jag lämnat över min gamla Nishiki till min teamleader som varit med mig sedan åsrskiftet 2003/2004. Den har burit mig genom tre Ironman, två Vätternrundor, ett stort antal triathlon från sprintar upp till halv Ironman. Exempelvis var det denna cykel jag hade då jag under en och samma säsong genomförde alla förekommande tävlingsdistanser i triathlon. Totalt 11 stycken. Jag körde även på denna cykel tillsammans med Carina när Hon gjorde sin triathlondebut i Sundbyholm. Jag har även cyklat ett stort antal motionslopp som Hisingen runt, Mjörn runt etc med denna klenod. Därför kan jag inte säga något annat att denna cykel har tjänat mig väl. Mycket väl. Så med visst vemod tar jag härmed lite lätt farväl av denna gamla trotjänare som i så många mil fraktat denna korpulente ultralöpare. Ha det så bra hos Din nya ägare.

NishikiHybrid2004

Min gamla trotjänare som nu går i pension…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 april, 2015 i Diverse

 

Kommentera

 
