RSS

Förberedelser

14 Apr

Nu när jag tagit avsked och levererat min gamla Nishiki fick jag lift hem idag av Kenneth som körde bil idag eftersom han skulle till tandläkaren. Väl hemma så plockade jag in min nya Nishiki – Black Beauty och preppade henne för cykling. Imorgon bär det av till jobbet på två hjul och det – väder till trots – tillsammans med frugan, som skall vässa cykelformen. Jag kunde med dagens cykeltur konstatera att jag nu har cyklat in över 2000 spänn i år! Inte helt fel med tanke på att jag har kommit igång ganska sent med pendelcyklingen. Imorgon är det motvind att vänta på utvägen och inte så lite heller. Bara att bita ihop med andra ord. Om kroppen håller blir det cykling resten av veckan och löpning på lördag och söndag. Jag känner att det börjar bli dags att vrida upp fjädern ett snäpp. Imorgon är det 4 månader kvar till Ironman Kalmar, nu går det inte att såsa längre…

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 14 april, 2015 i Träning

 

Kommentera

 
