RSS

Det blev inte som jag hade tänkt.

13 Apr

Aaaarrrrrgggh! Vad förbannad jag kan bli. Upptäckte igår kväll precis innan jag skulle hoppa i säng och göra en sista koll av allt, att det var en punktering på den Nishikin jag skulle cyklat in till jobbet med. Och jag hade definitivt inte den minsta lust att sitta där, färdig för sänggående och laga punktering. Nix, det får vänta och därmed blev alla mina planer omkullkastade. Jag är en sådan person som har tänkt ut en tågordning och ett litet enkelt schema som jag följer när jag skall hitta på något. När detta blir ruckat och mina cirklar rubbas blir jag ganska irriterad och det tar lite tid innan sådant lägger sig.

Nu sitter jag här på jobbet, när jag egentligen vid denna tid skulle passerat Svingeln. Tur i oturen var att jag slapp att kånka på datorn denna dag då jag fick ta bilen istället. Så det fanns väl antagligen något gott med det hela. vad vet jag. Sitter och går igenom jobbmail (bläää) och jag fastnade för ett av dessa. Det var ett mail utskickat från Unionen (facket) som undrade om någon är intresserad av att bli skyddsombud. Något jag funderat på ett par gånger under mitt arbetsliv. Jag känner ett visst engagemang i frågor om psyko-sociala problem på arbetsplatsen som stress och utbrändhet, det kanske skulle vara dags att hoppa in i sådant nu. Jag skall faktiskt ta ett varv till i skålen för jag är liten sugen på att prova på detta.

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på 13 april, 2015 i Hemma

 

Kommentera

 
